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Call for Papers: From Virtual to Virtuous: Transforming AI and IT Resources into Value

News vom 20.03.2025

Das Journal of Business and Industrial Marketing ruft zur Einreichung von Beiträgen für eine Sonderausgabe auf. Prof. Dr. Michaela Haase, Mitglied unseres Marketing-Departments, ist Mitherausgeberin dieser Ausgabe. Die Special Issue beschäftigt sich mit der Umwandlung von KI und IT in wertschöpfende Ressourcen im B2B-Bereich. Gesucht werden Forschungsarbeiten, die das Wertpotenzial von KI und IT in B2B-Anwendungen untersuchen.

Mögliche Themenfelder:
• Theoretisch-philosophische Grundlagen des Wertbegriffs im B2B-Kontext und deren Implikationen für die Forschung
• Auswirkungen der Konfiguration von Ressourcennutzungsprozessen auf die B2B-Kundenerfahrung und Wertbestimmung
• Die sich verändernde Rolle des Vertriebs in Marketing-Schnittstellen, die von digitalen Agenten und automatisierten Prozessen geprägt sind
• Die Rollen von Organisationen in digital vernetzten Geschäftssystemen

Einreichungsfrist: 31. Juli 2025

Kontakt: Michael Ehret (University of Graz), Brian N. Rutherford (Kennesaw State University), Michaela Haase (Freie Universität Berlin), und Pablo Cabanelas (School of Business Studies of the University of Vigo)

Weitere Informationen & Einreichungsdetails hier

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The Journal of Business and Industrial Marketing invites submissions for a special issue. Prof. Dr. Michaela Haase, member of our marketing department, serves as a co-editor of this issue. The special issue focuses on the transformation of AI and IT into value-creating resources in the B2B sector, seeking research papers that explore the value potential of AI and IT in B2B applications.

Potential Topics:
• Theoretical-philosophical foundations of the value concept in B2B contexts and their implications for research
• Impact of resource usage process configuration on B2B customer experience and value determination
• The evolving role of sales in marketing interfaces shaped by digital agents and automated processes
• The roles of organizations in digitally connected business systems

Submission Deadline: July 31, 2025

Contact: Michael Ehret (University of Graz), Brian N. Rutherford (Kennesaw State University), Michaela Haase (Freie Universität Berlin), and Pablo Cabanelas (School of Business Studies of the University of Vigo)

For more information & submission details here.

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