Dr. Nils Olsen
wissenschaftlicher Mitarbeiter/Doktorand, bis 2021 an der Freien Universität Berlin
E-Mobilität im öffentlichen Verkehr: optimale Ressourceneinsatzplanung und Ladeinfrastruktur
E-Mobilität im öffentlichen Verkehr: optimale Ressourceneinsatzplanung und Ladeinfrastruktur
Im Rahmen dieses Projekts werden neue Modelle entwickelt, welche die Fahrzeugumlaufplanung unter Berücksichtigung von Elektromobilität exakt und heuristisch lösen. Dabei sollen sowohl neue Forschungsergebnisse in der Batterie- als auch in der Ladetechnik berücksichtigt und die technische Infrastruktur mit einbezogen werden.
Publikationen
Olsen, N., Kliewer, N. & Wolbeck, L.
A study on flow decomposition methods for scheduling of electric buses in public transport based on aggregated time-space network models
Cent Eur J Oper Res (2020). (https://doi.org/10.1007/s10100-020-00705-6)
Olsen, N., Kliewer, N.
Scheduling of electric buses in public transport: modeling of the charging process and analysis of assumptions
Working Paper, 2018
Olsen, N., Kliewer, N.
Electric Vehicle Scheduling - A study on charging modeling for electric vehicles
Operations Research Proceedings, 2016
Vorträge
Olsen, N., Kliewer, N.
Location Planning of Charging Stations and Vehicle Scheduling for Electric Buses in Public Transport
29th European Conference on Operational Research – EURO2018, Valencia, Spain, July 2018
Olsen, N., Kliewer, N.
Scheduling Electric Vehicles in Public Transportation - A study on modelling approaches for charging a vehicle’s battery
International Conference on Operations Research OR 2016, Hamburg, August 2016
Olsen, N.
Scheduling Electric Vehicles in Public Transportation - A study on modelling approaches for charging a vehicle’s battery
Doktorandenworkshop Nordost (DoWoNo), Berlin, Juni 2016
Olsen, N., Reuer, J., Kliewer, N., Wolbeck, L.
The Electric Vehicle Scheduling Problem - Time-space network based and heuristic solution approaches
International Conference on Operations Research OR 2015, Wien/Österreich, September 2015